piątek, 3 lipca 2020

Starożytny Egipt


Autor: Francisca Valiente
Tytuł: Starożytny Egipt
Tłumaczenie: Agata Ostrowska
Ilustracje: Francisca Valiente
Wydawnictwo: Oleksiejuk
Seria: Poszukiwacze na tropie
Liczba stron: 30
Oprawa: twarda
Data wydania: 2017
ISBN: 978-83-274-4526-1 



Gdy zobaczyłam książkę Starożytny Egipt z serii Poszukiwacze na tropie, od razu ją kupiłam dla mojej bratanicy, która chce pojechać ze mną do Egiptu. Najpierw sama oddałam się lekturze…
Okładka od razu przyciągnęła mój wzrok kolorami i dbałością o szczegóły. Przepiękne ilustracje to ważny atut tej książki. Pokazują życie Egipcjan sprzed tysiącleci i dostarczają podstawowych informacji. 



Każda z nich przedstawia wiele małych, rozmaitych elementów. Jedne z nich pasują do epoki, inne są współczesne. Dziecko musi je znaleźć. To ćwiczenie na spostrzegawczość. Co ciekawe, numeracja stron znajduje się na złotych skarabeuszach. Ilustracje zachwycają!


W książce znalazłam wiele cennych informacji o starożytnym Egipcie na najważniejsze tematy. Od cywilizacji egipskiej, faraonów, piramidy, bogów i świątynie przez handel, rzemiosło, edukację, aż po mumifikację, pogrzeb faraona i najsłynniejszy grobowiec. 


Ciekawy jest rozdział dotyczący rabunków i odkryć. Starożytność ze współczesnością łączy ostatni rozdział poświęcony wakacjom w Egipcie.


Tekst nie nuży, za to dobrze komponuje się z ilustracją zamieszczona na dwóch stronach książki. W krótkich, prostych słowach autorka przekazuje podstawową wiedzę o starożytnym Egipcie. Niektóre wyrazy wyróżniono zieloną czcionką, rzadziej czerwoną. To ważne informacje oraz są poleceniami. W każdym rozdziale jest kilka zadań na spostrzegawczość, np.: „Znajdź 5 zwierząt, których nikt nie zaprosił na pogrzeb…”, „Zgubiliśmy 3 takie przedmioty”, „Skradziono 5 sarkofagów! Wypatrzysz je?”, „Odszukasz 12 złotych serc?”. Autorka używa rozkazów i próśb motywujących do szukania. Bo jakże odmówić? Przyznam, że niektóre elementy trudno mi było znaleźć. 


Starożytny Egipt to książka warta uwagi z różnych względów, głównie edukacyjnego. To mała encyklopedia wiedzy nie tylko dla dziecka. W sam raz do przeczytania przed odwiedzeniem kraju nad Nilem. 



6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa publikacja. Taka mała encyklopedia wiedzy nie tylko dla dziecka, ale i dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że tekst nie jest nużący. Na pewno publikacja przemyca sporo wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I rozrywki z szukaniem podrzuconych lub zagubionych rzeczy.

      Usuń
  3. Świetna książeczka. Ja miałam możliwość być w Egipcie kilkukrotnie i gdyby nie sytuacja kobiet w tym kraju, mogłabym tam zamieszkać... Cudowny kraj. :)

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.