sobota, 28 października 2017

Literkowo - przysłowia cz. 3



Witajcie o poranku!
Dziś przysłowia w wersji rysunkowej. Waszym zadaniem jest odgadnąć przysłowie na podstawie rysunku i podać jego prawidłową wersję. I tak razy cztery!

Pierwsze:




Drugie:


Trzecie:


Czwarte:
 
Czekam na Wasze komentarze. A odpowiedzi za tydzień!

Odpowiedzi z poprzedniego postu: 1) Czerwiec ma tylko 30 dni i wypada tylko raz w roku. 2) Kobieta ma na nogach łyżworolki, a nie łyżwy. 3) Uchwyt wiaderka przymocowany jest przy dnie. 

11 komentarzy:

  1. Hmm... Mam kłopot z tym drugim. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A źródło ilustracji?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się tylko kojarzy: baba z wozu, koniom lżej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudne te zagadki. Zgadłam połowę. Mam nad czym myśleć do kolejnej niedzieli. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba spróbuję :)
    1) Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby
    2) Nie jestem pewna, ale mnie kojarzy się - Upiec dwie pieczenie na jednym ogniu (?)
    3) Wolnoć Tomku w swoim domku
    4) Kupować kota w worku

    I jak Martucho?

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.