piątek, 8 listopada 2013

Jabłko z robakami




Autor: Alan MacDonald
Tytuł: Radek Szkaradek. Robale!
Tłumaczenie: Patrycja Zarawska
Ilustracje: David Roberts
Wydawnictwo: Papilon
Seria: Radek Szkaradek
Liczba stron: 96
Oprawa: miękka
Data wydania: 2012
ISBN: 978-83-245-9761-1


Poznajcie Radka Szkaradka – chłopca z całym mnóstwem złych nawyków i szalonych pomysłów. W książce znajdziecie trzy zabawne historie z przygodami naszego wyjątkowego bohatera! Strzeżcie się jednak! Złymi nawykami można się zarazić! Seria "Radek Szkaradek" to zabawne, pełne niespodzianek opowieści idealne do samodzielnego czytania, adresowane do dzieci w wieku 7-10 lat.
W tym tomie:

  • Radek zostaje zaproszony na dziewczyńską różową imprezę urodzinową. Nawet najwięksi twardziele mają z tym problem. Przyjęcie kończy się dość nieoczekiwanie. 
  • W szkole obchodzony jest Narodowy Dzień Grzeczności. Radek walczy o nagrodę dla najgrzeczniejszego ucznia. Stanowi to dla niego nie lada wyzwanie. 
  • Radek chce zostać śmieciarzem. Wyrzuca do kubła konkursowy bukiet kwiatów, który przygotowała mama, a potem próbuje ratować sytuacji.

Tydzień z Literaturą Dziecięcą i Młodzieżową trwa! Dlatego udałam się do biblioteki i wypożyczyłam kilka nowych pozycji. Tak oto w mych rękach znalazła się jedna z pozycji o Radku Szkaradku. Wybrałam książeczkę Radek Szkaradek. Robale! Davida Robertsa i Alana Macdonalda. Tytuł mnie nie przeraził ani nie zniesmaczył. Jako kobieta rodem ze wsi miałam i mam do czynienia z różnymi robakami, więc nie są mi one straszne. Wręcz byłam ciekawa, cóż autor wymyślił.
Ale straszna okazała się książeczka przeznaczona dla dzieci powyżej 6 lat! Chciałoby się rzec, że świat schodzi na… robale, bo na psy już dawno zszedł. 3  zaprezentowane opowieści wcale mnie nie śmieszyły, ani razu uśmiech nie pojawił się na mej twarzy, raczej towarzyszyła czytaniu zdegustowana mina.

Radek Szkaradek, główny bohater, i owszem, wydaje się być wyjątkowy, ale tylko w negatywnym znaczeniu. Złe nawyki i szalone pomysły to cały on. Nie dziwota, że na tylnej okładce w lewym górnym rogu znajduje się czarny prostokąt, a na nim napis: Strzeżcie się! Złymi nawykami można się zarazić! Mam nadzieję, że się nie zaraziłam! Ale ja jestem dorosła i mam ukształtowany charakter. Bardziej martwię się o małych czytelników. Tym bardziej, iż w tej książeczce ukazane jest też okrucieństwo dzieci wobec innych dzieci.
Nie polecam tej książki, bowiem jest to idealny poradnik, jak wychować niewychowane dziecko.. Niektóre obrazki z codziennego życia Radka nie są typowe dla polskiej rzeczywistości. Ilustracje, choć w dużej ilości, też mnie nie zaciekawiły. Czy jest coś, co mi się podobało? Owszem… Czcionka, żywa pagina, numeracja stron, ale to w książce jest najmniej ważne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.