wtorek, 22 maja 2018

Należę do bandy czy nie?


Wiecie, że oprócz książek dla dorosłych podczytuję powieści dla dzieci i młodzieży, by wiedzieć, co w książkach piszczy i by polecać odpowiednie tytuły moim małym i nieco starczym czytelnikom biblioteki oraz poszerzać księgozbiór biblioteczny o ciekawe tytuły. Jakiś czas temu dołączyłam do portal Czytampierwszy.pl. Ciężko tam zdobyć książkę, ale ostatnio mi się udało wypunktować przygodówkę dla młodzieży Banda niematerialnych szaleńców autorstwa Marii Krasowskiej. Co mówi blurb?

Prawdopodobnie jako jedyny na świecie masz szansę dowiedzieć się z pierwszej ręki, jak wygląda życie pozagrobowe! Nie skorzystasz z takiej okazji?
Nazywam się Danny Moon, a moi rodzice są nieprzyzwoicie bogaci. Trzy rzeczy, które kocham: gorzka czekolada, gra w Monopoly i ciemność. Trzy rzeczy, których nienawidzę: guwernantki, nuda i jeszcze raz guwernantki. To przez nieposłuszeństwo względem jednej z nich trafiłem do Polski, do wujostwa i pięciu kuzynek. Czułem się jak na zesłaniu… ale tylko na początku. Któregoś dnia spotkałem tajemniczego brodacza w kapeluszu. Pewnie nie uwierzycie, kiedy wam zdradzę, że był to duch. Wkrótce razem z Anetą, najfajniejszą z moich kuzynek, stanęliśmy przeciwko niebezpiecznemu biznesmenowi, który wykorzystywał duchy do niecnych celów. Włóczyliśmy się nocą po cmentarzu, poznaliśmy agentkę wywiadu Ludwika XVI i włamaliśmy się do… A zresztą przeczytajcie sami.

Kilka dni temu przyszła wyczekiwana przesyłka. Mam swoją zdobycz i cóż… zaczęła się wciskać do kolejki książek do przeczytania. I wywalczyła swoje miejsce – duchy jednak mają siłę przebicia. Wczoraj zaczęłam czytać powieść...


... a dziś się zastanawiam, czy należę do bandy. Jeśli tak, to do której? Czyta się!
 

6 komentarzy:

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.