niedziela, 14 maja 2017

Założyłam się o stronę - fotorelacja




Witajcie w mojej bibliotece!


XIV Ogólnopolski Tydzień Bibliotek wciąż trwa, a w mej szkolnej bibliotece można oglądać wystawy i podziwiać eksponaty. Dziś krótka fotorelacja z wystawy zakładek do książek zatytułowanej:





Jak widzicie na zdjęciach, jednego dnia szalała śnieżyca, a drugiego świeciło słoneczko! Cała wystawa prezentuje się tak:




Zakładki do książek zostały podzielone na większe grupy tematyczne. Najwięcej zostało przedstawionych zakładek reklamowych:

 
Ważne są zakładki propagujące czytelnictwo, a najwięcej ich mam od portalu granice.pl:

 
Wśród zakładek do książek znalazły się kalendarze:

 

pomoce naukowe (moja stara ściąga z polskiego):

 
magnetyczne:
 


i tzw. zakładki sympatyczne:


Szczególną uwagę zwiedzających przyciągają zakładki egipskie wykonane z papirusu i zakładka australijska, wykonana prawdopodobnie ze skóry kangura:
 


Wśród zakładek blogowych znalazły się te drukowane:
 



i te ręcznie robione. Monweg sama je wykonuje z drewna:


z kartonu metodą decaupage:


i z elementów zdobniczych, które odpowiednio połączone tworzą zakładkę biżuteryjną, moja jest z sową:



Inne osoby są wykonawcami zakładki ręcznie robionych z papieru; zakładka z przeplataną wstążką to moja inwencja twórcza na godzinę przed lekcją plastyki:


Szczególną zakładką dla mnie jest ta wykonana szydełkiem – ŻyraFka Marta.




A na koniec moje zakładki do książek, bo przecież ja też założyłam się o stronę. Zostałam zaproszona na lekcję plastyki do kl. 2 podstawówki, aby nauczyć dzieci robienia zakładek. Najpierw musiałam sama się przeszkolić, a w domowym zaciszu powstały mi takie cuda z papieru:



i ze spinaczy:


Które z zakładek do książek Wam się najbardziej spodobały? Jakimi Wy się zakładacie o stronę z książkami, które akurat czytacie? Piszcie! Komentujcie!

9 komentarzy:

  1. Cudności! :)
    Też mam egipską oraz ŚBK :) Biżuteryjne i reklamowe i pomoce naukowe i masę innych...
    Żyrafka jest boska!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre zakładki są naprawdę prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje zakładeczki :))
    Marto, nie wiem jak Ci to napisać... Najlepiej zajrzyj na mojego bloga. Koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Twoje!
      Zajrzawszy, oniemiawszy, ucieszywszy, że wygrawszy!

      Usuń
  4. Też mam biżuteryjną. Fajne są te egipskie. Moje ulubione, jakie mam, to taka z misiem, taka z Selkaru, taka z Janem Pawłem II i ostatnio taka ze świętym Antonim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To misia nie przytulisz, za to książka - tak :)

      Usuń
  5. Cudne zakładki. Podziwiam zwłaszcza te ręcznie robione.

    A przegląd pogodowy jest rozbrajający. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ręcznie robione mają w sobie cząstkę serca autora.
      A pogoda... cóż, zmienną jest. jak widać - bardzo! Następnego dnia leżał jeszcze śnieg na trawie i nie chciał się roztopić w słońcu.

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.