sobota, 20 sierpnia 2016

Literkowo - czy znasz baśnie Andersena?



Witajcie o poranku!
Dziś wrócicie do dzieciństwa i przypomnicie sobie baśnie dyslektyka duńskiego – Hansa Christiana Andersena.
Ale najpierw spójrzcie na tego wielkiego człowieka nieco innym okiem:




Poniżej zamieściłam zdjęcie rysunku z pewnego nieistniejącego już czasopisma nauczycielskiego. Po kliknięciu w obrazek powiększy się on. Waszym zadaniem jest odnaleźć na nim wśród postaci i rekwizytów z baśni Andersena jak najwięcej tytułów utworów tego baśniopisarza. Podpowiem Wam tylko, że jest ich aż… 21!
Powodzenia! W razie problemów skorzystajcie z pomocy dzieci :)


Odpowiedzi z poprzedniego postu: A. Dzień świra, Spis cudzołożnic, Polowanie na muchy; B. Osiem i pół, Lot nad kukułczym gniazdem, Siódma pieczęć.

16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja nie dałam rady, były tytuły kompletnie mi nieznane.

      Usuń
  2. E, nie dałam rady...ale próbowałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też spróbowałam i wniosek jest jeden - trzeba sobie odświeżyć te baśnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słabo pamiętam baśnie Andersena. Muszę je kiedyś ponownie przejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pati jeszcze za młoda na baśnie, więc myślę że poprawię za jakiś czas wiedzę w tej kwestii i dopiero spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To obowiązkowa klasyka dziecięca, więc za bardzo nie masz wyjścia :)

      Usuń
  6. Mam 15, fajnie sie przy tym bawilam...pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaje tytuly jakie udalo mi sie wyszukac:
      Dziewczynka z zapalkami,

      Pasterka i kominiarczyk

      Mala syrena

      Latajacy kufer

      Krolowa sniegu

      Swinopas

      Dzikie labedzie

      Pod wierzba

      Brzydkie kaczatko

      Nowe szaty cesarza

      Balwan ze sniegu

      Dzielny olowiany zolnierz

      Choinka

      Calineczka

      Czerwone buciki

      Usuń
    2. "Czerwone buciki" znane też są jako "czerwone trzewiki"; "Bałwan ze śniegu" jako "Śniegowy bałwan". Nie ma tytułu "Pod wierzbą".
      To teraz kto dopisze brakujące tytuły?

      Usuń
  7. Ale fajne! Tylko muszę przyznać, że niełatwe. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, niełatwe. Na pewno cwiczy spostrzegawczość, kojarzenie i pamięć :)

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.