piątek, 5 sierpnia 2016

W Zielarskiej Wsi Blanki



Jako rencistka doczepiłam się do seniorów i w zeszłą sobotę pojechałam na jednodniową wycieczkę na Warmię. Dziś kilka słów i więcej zdjęć o niesamowitej wiosce niedaleko Lidzbarka Warmińskiego. To Zielarska Wieś Blanki, w której prym wiodą… zioła i stowarzyszenie „Babki Zielarki” :)
Sołtys, pani Łucja K., na dzień dobry opowiedziała nam o wsi Blanki przy mapie:


W świetlicy wraz z młodą zielarką Asią kontynuowała swoją ciekawą opowieść…


Na stolikach stały zioła w koszach, rozłożone były pocztówki i ulotki zielarskie:


A chwilę potem prezentowała ziołowe zdrowotności: suszone zioła, nalewki, mikstury…


I ja się kazałam uwiecznić wśród dobrodziejstwa ziół…


Do domu przywiozłam nalewkę na moje RZS i miksturę z pokrzywy dla sister:


Przy świetlicy wzdłuż chodnika, ale jak się potem okazało w całej wsi – wszędzie kwiaty i zioła, a ja chodziłam z listkiem mięty czekoladowej i nie mogłam się jej nawąchać, tak cudownie pachniała!


Posesje są bardzo zadbane, jak i cała wieś. Niektóre mają bardzo oryginalną numerację domu:


A na tyłach kościoła tuż przy głównej drodze zacumowała łódź z pasażerami…


I ja do nich dołączyłam w kapelutku i bez…


Niestety, nie dane nam było zobaczyć ogródka zielarskiego (za mało czasu), ale wszyscy wycieczkowicze byli pod urokiem wsi Blanki i jej 160 mieszkańców.
Dokąd następna wycieczka? Tego jeszcze nie wiem, lecz jak będzie okazja, to na pewno pojadę.


14 komentarzy:

  1. Taką nalewkę z pokrzywy chyba sama sobie zrobię. Fajne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat pokrzywa nie jest nalewką, ale siostra mówiła, że bardzo słodka.

      Usuń
  2. Ciekawą wycieczkę odbyłaś. Ten dzień z pewnością nie należał do zmarnowanych.
    I ciekawie nam pokazałaś to co widziałaś.....

    A ja posyłam Ci pozdrowienia z Małopolski.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, że potem relaksowałam się w termach w Lidzbarku Warmińskim!
      Dziękuję Ci pięknie za pozdrowienia małopolskie :) I przesyłam mazurskie!

      Usuń
  3. Spróbowałabym takiej naleweczki :)
    Mam w Lidzbarku Warmińskim rodzinę, więc jak u nich będę to chętnie zajrzę do wsi Blanka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Blanki :) Masz racje, koniecznie zajrzyj i przygotuj pieniążki na mikstury ziołowe :)

      Usuń
  4. Ależ ciekawe miejsce. Podobają mi się wsie, w których ludzie mają na siebie i swoje otoczenie oryginalny pomysł. Szkoda, że to tak daleko ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest pretekst, by zorganizować urlop na Warmii i/lub Mazurach.

      Usuń
  5. Bardzo podobają mi się takie wsie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe miejsce i nalewki kuszące :) No i muszę Ci powiedzieć, że naprawdę kochasz kolor niebieski :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy widzę takie miejsca marzę o przeniesieniu się z dużego miasta do takiej wioski, która ma swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie zrobiła Asia ze swym mężem - przeprowadzili się do tej wsi rok temu, gdyż stwierdzili, że to ich miejsce na ziemi.

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.