sobota, 10 września 2016

Literkowo - postacie z bajek cz. 1



Witajcie o poranku!
Dziś trochę bajkowo, po raz pierwszy. Z sentymentem wspominam dzieciństwo z bajkami. Trudno mi wskazać jedną ulubioną. Na pewno do takich należały: „Pszczółka Maja” i „Smurfy”. Małe niebieskie stworki w białych czapkach nie tylko bawiły dzieci, ale i dorosłych. U mnie w domu w niedziele o 19.00 zasiadała cała rodzina przed telewizorem i czekała na pierwsze takty piosenki rozpoczynające bajkę…
A żeby nie być gołosłowną, to pokażę Wam część swej kolekcji widokówek z postaciami z bajek z czasów nastoletnich!
Tak oto wyglądają pocztówkowe Smurfy:






A dziś mały sprawdzian ze znajomości Smurfów, bo Gargamela i Klakiera wszyscy znają! Jak się nazywają poszczególne niebieskie stworki? Odpowiedzi proszę w komentarzach!





Odpowiedzi z poprzedniego postu:  3 i 4

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam Smefrów, ale nie pamiętam niestety wszystkich ich wszystkich. Aby kojarzę Smerfetkę, Ciamajdę, Papa smerf, Osiłka, Klakiera, Gargamela i Łasucha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochaś, Ważniak, Laluś, Malarz, Maruda, Papa Smerf, Łasuch, Zgrywus, Farmer, Smerfuś, Smerfiki(Nat, Złośnik, Gapik, Sasetka), Poeta, Pracuś, Osiłek, Smerfetka, Śpioch, Harmoniusz - przy wydatnej pomocy córy :) Oglądamy i jesteśmy na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam tylko niektórych: Smerfetkę, Lalusia, Ciamajdę, Papa Smerfa, Łasucha, Ważniaka, Śpiocha. Ten piąty od lewej w górnym rządku zawsze powtarzał: "Nie cierpię...", chyba nazywał się Maruda :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wszystkich z imienia nie pamiętałam :)

      Usuń
  4. Jej, Smerfy. Wszystkie już wymienione. Muszę sobie chyba włączyć tę bajkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zaśpiewać: "Kto się boi Gargamela..." ;)

      Usuń
  5. Przykro mi, ale chociaż lubiłam oglądać smerfy razem z dziećmi to sama wychowałam się na bajkach czytanych, nie telewizyjnych....ale życzę dobrej zabawy w ten piękny późno-letni dzień.
    Wszystkiego dobrego marto....

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam!!!!!! Nawet miałam naklejki i koszulkę ze smerfetką!!!!! Ileż to moja mama się nachodziła, żeby ją kupić!
    Miałam też grę planszową smerfy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naklejki też miałam, takie lekko wypukłe!

      Usuń
  7. Kto słuchał smerfnych hitów?

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.