sobota, 10 stycznia 2015

Mój kalendarz 2015



Pod koniec listopada na face z bookiem wygrałam książkę Caroline Leavitt Gdzie jesteś, Jimmy, a do nagrody dołączony został gratis – terminarz Eveline Cosmetics. Nowy rok się zaczął, więc i kalendarz poszedł w ruch. Dziś kilka słów o nim.
Sam terminarz jest wielkości zwykłego zeszytu (format A5), ale znacznie od niego grubszy. Dobrze leży w ręku, choć troszkę waży, dlatego raczej będę go trzymała na biurku a nie w torebce. Twarda okładka zapewni mu na pewno dłuższy żywot w dobrym zdrowiu. A ona sama już z daleka przyciąga wzrok wszystkimi barwami tęczy. To miszmasz różnych zdjęć – kosmetyków, zabawnych i życiowych haseł, memów i reklam wydawcy. Najbardziej mnie ubawiło: CIASTKO – minuta w ustach, godzina w żołądku, całe życie w biodrach… :) Z boku terminarz wygląda ciekawie – praktyczne powycinane rowki na poszczególne miesiące w dwóch kolorach ułatwiają szybkie otworzenie kalendarza, gdy chcemy zapisać ważną wiadomość. Biała tasiemka pilnuje bieżącej daty. Każdy roboczy dzień tygodnia ma swoją stronę, na której można rozpisać plan dnia od 6.00 do 21.00, zaś dni weekendowe znajdują się na jednej stronie i mają krótszy plan dnia. Oprócz typowych wiadomości o danym dniu w dolnych rogach mamy odliczanie, lecz nie stron, a dni roku – tych, które minęły, i tych, które zostały do jego końca.

Co zawiera? Wszystko, co kobiecie potrzebne jest do życia, dlatego wydzieliłam kilka podtypów kobiet!
 
KOBIETA ORGANIZATORKA
- kilka wersji kalendarza na 2015,
- plan roku 2015 – tu notuję wszystkie zaplanowane wyjazdy i widzę cały rok,
- wieczny kalendarz,
- lata przestępne,
- wybrane długie weekendy z podpowiedzią, kiedy wziąć urlop.


KOBIETA W URZĘDZIE
- wykaz numerów kierunkowych w Polsce i na świecie,
- adresy ważnych instytucji państwowych i urzędów centralnych z telefonami i adresami www,
- adresy sądów,
- adresy Izb Skarbowych i Izb Celnych.

KOBIETA MĄDRA GŁOWA
- ogólne informacje o Polsce,
- jednostki miar długości,
- jednostki układu SI,
- przeliczniki miar,
- cyfry rzymskie,
- prędkość,
- temperatura,
- przedrostki i symbole,
- daty imienin,
- formaty papieru.
 
KOBIETA KIEROWCA
- odległości między miastami w kraju,
- odległości między europejskimi stolicami,
- przydatne informacje dla kierowców w wybranych krajach (dopuszczalna prędkość, światła, opony, wyposażenie auta, przewóz dzieci, dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi, numery alarmowe),
- wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym – 2 egz. do wycięcia. Nowość! Dla mnie bomba!

KOBIETA FIT
- wartość kaloryczna produktów spożywczych,
- dzienne zapotrzebowanie kalorii,
- liczba spalonych kalorii
 
KOBIETA PANI DOMU
- rozmiary odzieży,
- miary obuwia,
- poprawne nakrycie stołu,
- dobór naczyń do alkoholu,
- naczynia do alkoholi,
- dobór win i napojów.

KOBIETA PODRÓŻNIK
- adresy ambasad polskich,strefy czasowe,
- dni wolne od pracy w wybranych krajach,
- temperatury na świecie w 3 miesiącach,
- drogowe przejścia graniczne,
- lotniska i porty lotnicze,
- kilka map drogowych Europy.


A na końcu plan roku 2016, skorowidz na adresy i wspomniane mapy. Kalendarz świetnie się sprawdzi jako organizer dla osób zapracowanych i takich, którzy dużo podróżują. Może leżeć w aucie lub na biurku, ale do noszenia według mnie jest trochę za ciężki, przynajmniej dla mnie.


11 komentarzy:

  1. Ale świetny kalendarz. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. już się obwiałam po tytule, że tak zaszalałaś, że rozpisałaś książki do przeczytania datami na cały rok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale notuję sobie, kiedy zaczynam czytać nową książkę.

      Usuń
  3. Nie tylko estetycznie wydany, ale i bardzo jak czytam przydatny. Fajna rzecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj fajna! A kalendarz stał się terminarzem blogerki i książkoholiczki.

      Usuń
  4. Ale to pięknie opisałaś kobieto wszechstronna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ pięknie CI dziękuję, Baśku!
      Pierwotna wersja była typowym opisem, ale stwierdziłam, że ja sama w trakcie czytania bym się zanudziła, więc... postanowiłam coś zmienić. Wpadł mi do głowy ciekawy pomysł i oto on w całej rozciągłości!

      Usuń
  5. Nie korzystam raczej z takich kalendarzy, ale polecę mojej mamie. Na pewno się jej spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny kalendarz;) Ja mam kalendarz przeglądu komunalnego - taki branżowy, a dodatkowo dokupiłam sobie notes Jakuba Wędrowicza, który jest boski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz poszukam tego notesu w necie i zerknę na niego.

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.