piątek, 5 listopada 2021

Herbata szczęścia

Autor: Agnieszka Grzelak

Tytuł: Herbata szcęzścia

Lektor: Anna Kerth

Wydawnictwo: XAUDIO

Seria: Blask Corredo

Tom: 1

Typ książki: audiobook

Czas: 11 h 24 min.

Rozmiar: 1450,6 MB

Data wydania: 2021

ISBN: 978-83-6680-754-9

 

Dawno nie słuchałam audiobooka, dlatego z wielką przyjemnością wsłuchałam się w przyjemny głos lektorki Anny Kerth, która zabrała mnie do świata fantasy stworzonego przez Agnieszkę Grzelak. Tak poznałam Herbatę szczęścia, pierwszy tom Blasku Corredo.

Właściwie… jak to nie może pani namalować?

To historia Szklarki z Wyspy Sierot, która nigdy nie zaznała miłości. Młodej, utalentowanej kobiety, która nie zna swoich rodziców i nie może wyjść za mąż. Jej życie pełne jest tajemnic. Szklarka dostaje nowe zlecenie od tajemniczego mężczyzny. Ma za zadanie namalować roślinę – herbatę szczęścia. Jednak nie wiadomo, jak ona wygląda. Szeroko zakrojone poszukiwania nie przynoszą rezultatu. W tym samym czasie wyrusza wyprawa poszukiwawcza. Cel to odnalezienie herbaty szczęścia. Na pokładzie statku znajduje się hrabia Sedun. Jego myśli nie kierują się w stronę narzeczonej, a pięknej Szklarki…

Instruktorki ukradły mi imię.

Powieść nasycona jest tajemnicami, które stopniowo są ujawniane. Niektóre zadziwiają główną bohaterkę i słuchacza, choćby te o jej prawdziwym imieniu i rodzicach. Najlepiej zamknąć oczy i zasłuchać się w melodyjnym, ciepłym głosie lektorki, która oprowadza nas po malowniczym świecie pełnym magii. Niespieszna akcja, poprowadzona dwutorowo, pozwala go dobrze poznać, zatopić się w nim. Zwłaszcza pobyt na Wyspie Sierot oraz na Wyspie Nut przykuł moją uwagę, a także opowieści o legendarnych Avenitach, które krążyły wśród czarodziejów. Świat roślin mnie zachwycił, a niektóre tajemnice zaskoczyły. Dobrze wykreowani bohaterowie z wadami, dylematami, marzeniami, a spośród nich wyróżniają się instruktorki z Wyspy Sierot. Niestety negatywnie. Na tym tle ukazana została zakazana miłość, silne uczucie dwojga młodych ludzi, którzy nie mogą być ze sobą. Autorka pokazując walkę o miłość i wspólne szczęście, daje nadzieję i wiarę w spełnianie marzeń oraz dążenie do celu. Podkreśla, jak ważne jest wychowanie dzieci w miłości, poczuciu bezpieczeństwa i poszanowania wolności.

Idź za głosem serca.

„Herbata szczęścia” to fantastyczny romans pełen roślin, kolorów, uczuć, niezwykłych przygód, zanurzony w magii, owinięty szalem tajemnic. Dobrze się słucha i chce się poznać dalsze losy Szklarki. Taka współczesna bajka.

5 komentarzy:

  1. Jestem typem wzrokowca, dlatego nie lubię słuchać audiobooków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Audiobooki to świetna forma poznania ciekawych historii. Dawno nie słuchałam audiobooka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio coraz bardziej przekonuję się do audiobooków. Niezła forma jak opuszcza się wygodne pielesze i nie można rozkoszować się książką w zaciszu swojego domu. Wtedy słuchawki w uszy i "do dzieła". I wiesz, zaczyna mi się to podobać. Właśnie czekam na swój egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zaczyna Ci się podobać, to świetnie! Można wiele rzeczy robić, słuchając audiobooków.

      Usuń
  4. Mnine również zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.