poniedziałek, 13 listopada 2023

Klasa z drewna

Rzecz to w gminie niebywała,

Że w Mołtajnach klasa nowa

Dwa miesiące i gotowa!

 

Klasa z drewna tu powstała.

Jest niezwykła. Nie za mała,

Za to pełna fauny, flory.

 

Tuż za szkołą się znajduje,

Kilka arów tam zajmuje.

Z Matką Ziemią gra w kolory.

 

Ciężki sprzęt tę ziemię zruszył.

Kto mógł, w pole żywo ruszył,

Sadził kwiaty, krzewy, drzewa…

 

By w Zmysłowym Lesie wiosną

Wszystko pięknie kwitło, rosło

I skowronek tu zaśpiewał.

 

Moc przyrody naokoło,

Obok plaża, las, jezioro.

Troszczyć się dziś o to trzeba.

 

Leśny ogród wiedzę zdradzi.

I nauczy, i doradzi.

Uczniom tego właśnie trzeba.

 

Zatem wstęgę przecinajcie,

Otwierajcie, przemawiajcie.

Wejdźmy do leśnego nieba.

5 komentarzy:

  1. Skusił mnie tytuł i warto było. Nie kojarzyłam żadnej takiej książki. Wpadam, patrzę - wiersz.
    Marto, może kiedyś zbierzesz te wszystkie wierszyki, wierszyska i spróbujesz to wydać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twój post! Twoje teksty są zarówno pouczające, jak i wciągające. Tak trzymaj i pisz więcej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój post był genialny! Doceniam Twoje wyjątkowe podejście. Nie mogę się doczekać Twoich przyszłych tekstów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super. ❤️ Urokliwy zakątek stworzyłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urokliwy zakątek stworzyli nauczyciele, pracownicy szkoły, rodzice i dzieci. ja tylko opisałam całość i zamknęłam w rymy. Dziękuję.

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.