piątek, 2 października 2020

Prośba o... książki!

Jak wiecie, z dniem 1 września rozpoczęłam pracę w nowej szkole jako bibliotekarka. To mała, wiejska szkoła przy granicy polsko-rosyjskiej. Zastałam bibliotekę w niezbyt dobrym stanie. Z wieloma książkami musiałam się rozstać z różnych powodów. Po przeprowadzce biblioteki do nowego lokalu jest więcej przestrzeni i… miejsca na regałach.

Za tydzień o tej porze (piątek wieczór) będę prowadziła Noc Bibliotek. W tym roku tej czytelniczej imprezie towarzyszy akcja „Podziel się książkami”. Ja będę się dzielić, pracownicy z mojej szkoły również. Część mojego prywatnego księgozbioru z półki dziecięco-młodzieżowej przekażę w Noc Bibliotek dla uczniów i przedszkolaków. Książki zapakuję, aby młodzi czytelnicy mieli radochę z otwierania paczki i cieszyli się z przygotowanej niespodzianki.

I tu moja gorąca prośba…

Jeśli macie niepotrzebne książki w dobrym stanie dla dzieci w wieku 3-15 lat (lektury, książki popularnonaukowe, słowniki, książki do poduszki) i chcecie je oddać w dobre ręce, to śmiało piszcie do mnie. Odpowiem na każdą wiadomość. Od razu zaznaczam, że nie jestem w stanie pokryć kosztów przesyłki.

Będę niewymownie wdzięczna za każdą książkę!

 

Liter[at]ka

 

6 komentarzy:

  1. Kurczę, akurat w takim momencie, gdy lwią część książek mam zapakowanych do kartonów 🤬 Może w przyszłym roku coś Ci podrzucę. Ale jeszcze sprawdzę co mam w domu. Może akurat coś się nada. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mieszkam w małej miejscowości, gdzie biblioteka to obraz nędzy i rozpaczy, więc wiem, jak to jest. Dlatego cieszę się, że istnieją ebooki, bo dzięki temu szybciej mogę dostać wyczekiwany tytuł, gdyż na zasoby publicznej biblioteki nie mam co liczyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przejrzę biblioteczkę, ale nie wiem czy będę w stanie pomóc. Wiele ciekawych książek już niestety w stanie "mocno zaczytanym"...

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.