czwartek, 19 kwietnia 2018

Muzeum Kasprowicza cz. 2


Dziś kolejna wizyta w Muzeum Kasprowicza w Inowrocławiu. Tym razem zwiedzicie salę poświęconą młodopolskiemu pisarzowi Stanisławowi Przybyszewskiego, który urodził się we wsi Łojewo pod Inowrocławiem. A oto on sam:




I jego biurko:


Fortepian robił wrażenie…




I portrety kobiet, które kochał Przybyszewski…





Jego wielka miłość – Norweżka Dagny Juel. Tu plakat z filmu Dagny z Danielem Olbrychskim w roli głównej.




Tu dedykacja żonie wpisana do dramatu Śnieg:



A naprzeciwko Muzeum Kasprowicza znajduje się dom Stanisława Przybyszewskiego:

 



I to tyle na dziś.


 





11 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będę mogła kiedyś odwiedzić to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie w tym muzeum, takie miejsca mają niezaprzeczalnie wspaniały klimat!
    Zaobserwowałam Twojego bloga i będę tutaj wpadać wcześniej, byłoby bardzo miło, gdybyś się odwdzięczyła :*
    http://luxwell99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zwiedzaj kochana. Twoje relacje ogląda się z prawdziwą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzam, kochana! Robię dużo zdjęć, potem tylko wybór ciężki. Cieszę się, że Ci się podobają moje fotorelacje inowrocławskie.

      Usuń
  4. Dom rywala naprzeciwko? Zawsze było mi szkoda tego biednego Kasprowicza, tym bardziej, że to był wspaniały poeta, a jako człowiek dał z siebie więcej niż Przybyszewski. Tymczasem żona utrwaliła portret jego porażki po wsze czasy w podręcznikach historii literatury.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam cię bardzo serdecznie w ten piękny słoneczny kwietniowy dzień oglądając zdjęcia z muzeum niektóre obrazy wpadły mi w oko wyglądają naprawdę pięknie Nigdy nie byłam w Inowrocławiu i kto wie może kiedyś los pokieruje moją drogę w to miejsce pozdrawiam cię bardzo serdecznie Życzę przyjemnego dnia i wszystkiego dobrego dla ciebie i twoich bliskich


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Sylwio! Mój blog jest literkowy, lecz czasem pojawiają się fotorelacje związane z książkami lub jak teraz z wycieczkami - przebywam w sanatorium i zwiedzam te tereny.

      Usuń
  6. Oj oglądam te Twoje zdjęcia i mam ochote na taką wycieczkę:)

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.