sobota, 6 maja 2017

Literkowo - matematyka cz. 6



Witajcie o poranku!
Dziś dwa łyki matematyki. Ćwiczenia i praca domowa. Najpierw ćwiczenia, czyli proste równania. Jako pierwsze równanie kwiatowe:

Jako drugie równanie owocowe:

Jako trzecie kolejne równanie owocowe:

  


A teraz pora na pracę domową: policzcie trójkąty. Wszystkie, oczywiście!


Na odpowiedź czekam w komentarzach. Powodzenia!

Odpowiedzi z poprzedniego postu: 1) wylać dziecko z kąpielą, 2) mądry Polak po szkodzie, 3) nadzieja matką głupich, 4) puścić z torbami, 5) spać na wieki, 6) gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta, 7) trafić kulą w płot, 8) po nitce do kłębka, 9) mieć węża w kieszeni, 10) dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane.

10 komentarzy:

  1. 1 - 101
    2 - 14
    3 - 23
    Praca domowa - na to wypiłam za mało kawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłka ma rację :)
    101; 14; 23
    Trójkąty liczyłam trzy razy i wynik wychodzi mi inny. Postaram się policzyć jak się wyśpię, bo chyba jest w tej chwili za późno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, matematyka to dla mnie czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cyrysiu, bez przesady. Pracy domowej podołasz ;)

      Usuń
  4. Zwróćcie uwagę, że:
    w pierwszym zadaniu fioletowe kwiatki mają różną liczbę płatków,
    w drugim zadaniu nie w każdym rządku jest tyle samo bananów
    no i oczywiście mnożenie trzeba wykonać przed dodawaniem.
    A zadanie z trójkątami swego czasu wywołało niezłą burzę w necie, bo niełatwo te wszystkie trójkąty zliczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się wie, co to jest trójkąt i ile ma boków oraz kątów, to policzenie jest przysłowiową pestką.

      Usuń
    2. No to ciekawa jestem bardzo, ile będzie poprawnych odpowiedzi ;-)

      Usuń
    3. I nie doczekałam się :-(

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.