sobota, 3 marca 2018

Literkowo - anagramy cz. 4



Witajcie o poranku!
Dziś anagramujemy, czyli przestawiamy literki w odgadywanym wyrazie, by utworzyć nowe słowo lub słowa. Przed Wami pięć anagramów autorstwa Macieja Penara ze starych numerów „Szaradzisty”. Na odpowiedzi czekam w komentarzach. Powodzenia!

Spadochroniarz-niewdzięcznik
Oplątany siecią _  _  _  _  _
Krzyczał: „Boże, ratuj! Ginę!”…
I… miast pieśń dziękczynną śpiewać,
_  _  _  _  _ jak szewc, zwisając z drzewa.


Ci i tamci
Gdy jedni krociowe wciąż zyski _  _  _  _  _  _  _ ,
inni tracą zdrowie, nad siły _  _  _  _  _  _  _ .



Znudzony
„_  _  _  _  _  _ / _  _ pociągu…” – Janek wciąż nuci.
– Chcę stąd wyjechać i już nie wrócić!
Jest wprawdzie Wólka ładną _  _  _  _ / _  _  _  _ ,
lecz w świecie miejsca ciekawsze są!


Gdy kota nie ma…
– Wstawajmy! – krzyczy do brata Jerzyk –
trzeba usunąć skutki _  _  _  _  _  _ !
_  _  _  _  _  _ zasłony, czyśćmy dywany,
dziś dzień powrotu taty i mamy!


To moja rola!
Zeźliło pismo z urzędu Jurka.
– Cóż to za zestaw „mądrości” jakichś?!
Nie będzie radził mi nikt zza _  _  _  _  _  _ ,
gdzie mam siać owies, sadzić _  _  _  _  _  _ .

6 komentarzy:

  1. Ja spasuje, bo wirus grypy przyćmił wszystkie moje szare komórki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam gorączkę. Nie dla mnie dzisiaj takie zagadki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie rozwiązałam trzy anagramy.
    1. LINEK - KLNIE
    3. WSIĄŚĆ DO - DOŚĆ WSIĄ
    5. BIURKA - BURAKI

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.