niedziela, 17 grudnia 2017

ŁÓW SŁÓW 2018 po nowemu



Od nowego roku 2018 wyzwanie czytelnicze "Łów słów" zmieni nieco swoje oblicze. 


W ciągu całego roku trzeba będzie złowić słowa ukryte w innych. Owe łowione słowa (rybki) będą się składały z co najmniej 4 liter. Będzie ich tyle, ile miesięcy w roku, lecz dobór łowiska i przynęty oraz czas wędkowania pozostawię Wam. Po prostu w ciągu roku Waszym zadaniem będzie przeczytanie 12 książek, które w jednym ze słów tytułu będą miały ukryte słowo-rybkę z mojej listy gatunków ryb do złowienia, np.:

CHOROBA – Co jeść przy CHOROBAch stawów i kości, Iwona Czarkowska.

I co Wy na to? Czy taka wersja wyzwania czytelniczego "Łów słów 2018" może być? Czy Wam się podoba? Czy będziecie dalej łowić ze mną? Zgłaszajcie się w komentarzach, kto byłby chętny…Zapraszam doświadczonych wędkarzy i tych, którzy po raz pierwszy chwycą za wędkę!
Przewodnicząca Blogowego Stowarzyszenia Wędkarzy "Łów słów".



PS Możecie podsyłać propozycje słów!


21 komentarzy:

  1. O kurczę! Będzie trudniej, ale nie zamierzam rezygnować. Martucho "Bawię" się dalej i mam nadzieję, że takich osób będzie więcej.
    Co najmniej 4 litery - to będzie WYZWANIE :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś propozycje:
      KURA - kuracja, akurat; CZAS - czasami, czasem, wczasy; KOCHA - zakochanie, kochanek; CZAR - moczar, czarownica, czarny; PRZED - przedmiot, uprzedzenie, przedmowa; GOSPODA - gospodarz, gospodarka; GODZI - godziny, pogodzić; KSIĘŻYC - półksiężyc, księżycowy; KRÓL - królewna, królestwo; KAWA - kawałek, kawaler; LIST - lista, listonosz

      Usuń
    2. Jak mogłam zapomnieć - ja mól książkowy :)
      CZYTA - czytanie, przeczyta

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tylko słowo MIŁOŚĆ nie schowa się w innym wyrazie, MIŁO tak, a DOM to za krótkie słowo. Dopisuję MIŁO.

      Usuń
  3. Ja, ja, ja się bawię!!!
    A będę mogła co jakiś czas podpowiadać łowiska? Bo rozumiem, że menu dostaniemy z góry na cały rok i same decydujemy co i kiedy złowimy, liczy się to żebyśmy złowiły rybki do przyrządzenia wszystkich dań z karty?
    12 książek czy rybek? Bo myślę sobie, że niektórym "MIŁO" udałoby się złowić więcej...

    Wyrazy trzyliterowe łatwiej byłoby znaleźć, ale pewnie masz już jakieś pomysły na czteroliterowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się :) wyzwanie to wyzwanie nie ma być najłatwiejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się zgłaszam. Uwielbiam takie słowne szarady :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się :) i ode mnie kilka propozycji:
    USTA - pusta, tłusta, ustala, chusta, kapusta
    OBIE - kobieta, tobie, grobie, skrobie, dobie
    ROBI - grobie, zrobi, zarobisz, wyrobić
    PALI - zapali, popali, opali, palić, spalić
    ROWY - kolorowy, krowy, parowy, biurowy
    RADA - zdrada, okrada, narada, parada, radar,
    HERB - herbaty, herbaciany, herby,
    SAMI - włosami, psami, kokosami, sosami,
    PLAN - plantacja, aeroplan, zaplanować, implant
    MOWA - zimowa, zmowa, umowa, kremowa, krzemowa

    https://poczytajka594822357.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisane, wybrane. A może dłuższe rybki, tAAAAkie rybki? Najkrótsze mam 4-literowe, najdłuższe 7.

      Usuń
  7. Martucha, kiedy podasz rybkę na styczeń??? Bo już chciałabym zacząć szukać...
    Wiem, niepoprawna jestem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedną? Będzie długa lista gatunków łowionych rybek. Do wyboru, do koloru! :)

      Usuń
  8. To ja też się zgłaszam :) Co prawda końcówkę roku miałam kiepską, ale generalnie wyszłam bardzo słabo pod względem czytelniczym, więc może w tym układzie będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.