wtorek, 5 czerwca 2018

Cała Polska i ja


Od 2 do 10 czerwca w całej Polsce trwa XVII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom w ramach kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”. W tym roku hasło brzmi: „Czytanie łączy”.



Wczoraj wzięłam udział w tym największym dorocznym święcie czytelniczym, które zorganizowała powiatowa biblioteka i na które zostałam zaproszona. Nie tylko ja. Wraz z uczniami i nauczycielami oraz seniorami stworzyliśmy pociąg, który ruszył w trasę z melodią na ustach Jedzie pociąg z daleka. Po drodze zatrzymywaliśmy się na różnych stacjach – zakładach pracy. Tam pracownicy czytali po fragmencie wiersz Juliana Tuwima Lokomotywa. Na stacji końcowej była trawka, cień, chłodny wiaterek i koce. Seniorzy z grupy teatralnej przygotowali wiersze i opowiadania. Pięknym czytaniem i deklamacją łączyli pokolenia. Nie zabrakło słodkości i wody dla ochłody, bo słonko mimo wszystko dawało o sobie znać.

A co ja robiłam? A konduktorką byłam. Jedną z kilku. Zobaczcie sami.



A dla niezorientowanych przypominam, że w nocy z 9 na 10 czerwca odbywać się będzie po raz czwarty w Polsce „Noc Bibliotek” (w szkołach może ta akcja odbywać się z 8 na 9 czerwca). W tym roku hasło brzmi: „RzeczpospoCzyta”. Rozejrzyjcie się w okolicy po swoich bibliotekach, może uda Wam się wziąć udział w tym nocno-bibliotecznym przedsięwzięciu.

5 komentarzy:

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.