sobota, 9 czerwca 2018

Literkowo - homonimy cz. 4


Witajcie o poranku!
Dziś również zagadki szaradziarskie, tym razem znane Wam homonimy. Ale dziś hasła będą nieco trudniejsze. Przed Wami pięć homonimów autorstwa Macieja Penara pochodzących ze starych numerów „Szaradzisty”. Każda kreska to jedna litera.
 
Mówca
Wciąż mu się _  _  _  _ / _  _  _ zamykają.
Zmęczył słuchaczy długim gadaniem.
Patrzą na boki, w sufit, czekając,
Aż monotonny bełkot _  _  _  _  _  _  _ .

Dociekania drania
– Ten skok nie uszedł nam _  _ / _  _  _  _  _ –
Rozmyśla gangster w celi. – Zdrada!
Czy ma policja wśród _  _  _ / „ _  _  _  _”,
Czy też przypadkiem ktoś wygadał?


Między nami mafiosami
Don Luca z Kansas: – Źle jest _  _  _ / _  _  _  _ !
Działania naszych braci z Sycylii
Mogą się skończyć klęską kompletną!
Dochody, wpływy wnet stracą, czyli
Gałąź, na której siedzą, _  _  _  _  _  _  _ !

U cioci na imieninach
Wzniosłem _  _ / _  _  _  _  _  _  _ / _ ciszę prosząc,
Toast wygłaszam, wnet wujek Zdzicho
Przerwał mi: – Ględzisz! Po _  _  _  _  _ / _  _  _  _  _ ?
Pij, bo procenty ze szkła się spłoszą!

O miedzę sprawa
_  _ / _  _  _ / _  _  _  _ raz się żalę:
– Przegrał w sądzie mój Wincenty,
Bo przedstawił sąsiad Walek
Jakieś lewe _  _  _  _  _  _  _  _  _ !

Na rozwiązania czekam w komentarzach. Powodzenia!


Odpowiedzi z poprzedniego postu: 1) MAREK+LA=REKLAMA; 2) AL+OKO+MOTYW=
LOKOMOTYWA; 3) MARA+DYNIE=NIE MA RADY; 4) LEŃ STWOSZA=SZALEŃSTWO; 5) RYS+KASK=SKRYTKA

7 komentarzy:

  1. Mówca.:
    usta nie
    ustanie
    Dociekania drania.:
    na sucho
    nas ,,ucho"
    Dalej będę myśleć. Udanej soboty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog, będę odwiedzać. Ja prowadzę Imperium Lektur 2, jest to blog wskrzeszony, bo blogowałem aktywnie w latach 2012 - 2015, ale potem działalność zawiesiłem. A i piszę - pochwalę się - paranormal romance. Novae Res chciało to wydać, tyle, że ze współfinansowaniem. Pozdrawiam w to niedzielne, gorące przedpołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! Ja "potworzę" wierszyki - liMEryki.
      Pozdrawiam literkowo :)

      Usuń
  3. 1.usta-nie=ustanie
    2.na-sucho=nas-ucho
    3.pod-Etną=podetną
    5.do-kum-enty=dokumenty
    W punkcie 4. chodzi o licho, ale mi się nie składa.

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.