wtorek, 10 lipca 2018

KONKURS 5-LATKA "Z cytatami za pan brat"

  1. Organizatorem konkursu „Z cytatami z pan brat” i sponsorem nagrody jestem ja i blog W szponach literek.
  2. Konkurs trwa od 10 VII 2018 r. do 31 VII 2018 r. do północy. Wyniki zostaną opublikowane w ciągu tygodnia od zakończenia.
  3. Nagroda to pakiet czterech książek z serii Leniwa niedziela. Jeśli w konkursie weźmie udział min. 10 osób, to wśród tych, którzy prawidłowo odgadną co najmniej 10 cytatów, zostanie rozlosowana nagroda dodatkowa.
  4. W konkursie może wziąć udział każdy z adresem do korespondencji w Polsce. Anonimowi uczestnicy proszeni są o podpisanie się imieniem. Zwycięzca wyraża zgodę na opublikowanie imienia i nazwiska bądź nicku. W konkursie można wziąć udział tylko raz.
  5. Odpowiedź wysłać na martucha180[@]op.pl, w tytule "Z cytatami za pan brat", a w komentarzu zostawić informację o wykonaniu zadania.
  6. Po ogłoszeniu wyników zwycięzca będzie miał 5 dni na przesłanie adresu. Po tym terminie zostanie wyłoniony nowy laureat.
  7. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. 
  8. Konkurs uważa się za ważny, jeśli weźmie w nim udział min. 5 osób.
  9. Zadanie konkursowe:
Odgadnij pierwowzór cytatu – podaj autora i dokładny tytuł poniższych trawestacji tekstu. Przykład:

Czytać, czy nie czytać?
Oto jest pytanie!

Odpowiedź: Hamlet, Wiliam Szekspir.





KONKURS 5-LATKA
„Z cytatami za pan brat”

1.
Książki, książki, książki wszędzie.
Co to będzie? Co to będzie?

2.
Wielką mi radość uczyniła w domu moim,
moja droga książko, pojawieniem swoim.

3.
Jeśli nie chcesz mojej zguby,
biblioteczkę spraw mi, luby.

4.
Książka prawdę mówi, fałszu się wyrzeka
Wielbi czytelnika, zwykłego człowieka.

5.
Książko, pójdź w moje ręce, a odpoczni sobie,
Nie zazna cię tu krzywda, przyrzekam ja tobie.

6.
Nam czytać wręcz kazano. – W sercu mi zagrało.
I spojrzałem na półki; tysiąc książek stało.

7.
Cóż tam, panie, w bibliotece?
Książki trzymają się mocno!?

8.
Książko, miłości moja, ty jesteś jak zdrowie,
ile cię trzeba cenić ten tylko się dowie,
kto cię czytał.

9.
Już był w czytelni, już witał się z książką:
gdy rewers pisząc, wpadł w półkę drewnianą,
gdzie książki trzymano.

10.
Szlachetna książko,
nikt się nie dowie
jak się czytujesz,
póki nie spróbujesz.

11.
Sam czytaj, po książki sięgaj,
chłoń, myśl, przeżywaj treści.
Powieści! Wielka jest twoja potęga.
Ile w sobie uczuć mieścisz?

12.
Niech mnie czytelnik o powieści prosi,
bo gdy czytelnik do domu powróci,
to każda książka o czytanie wnosi,
a każda strona szelestem zanuci.

13.
Starym książkom nowe damy życie
Nowe znaki znajdziemy i treści,
Posłuchamy, jak bije olbrzymie
Szeleszczące serce powieści.

14.
Na każdym miejscu i o każdej dobie,
gdziem z tobą czytał, gdziem się z tobą bawił.
Wszędzie i zawsze będę ja przy tobie,
boś wszędzie cząstkę swej treści zostawił.

15.
Jedne tom – w domu był,
drugi tom – w parku krył:
cichuteńko, leciuteńko
strony pieścił i szeleścił.
Żył…

16.
Gdy cię nie widzę, to wzdycham i płaczę,
i tracę zmysły, kiedy cię zobaczę;
jednakże gdy cię długo nie czytuję,
czegoś mi braknie, no i źle się czuję
i tęskniąc sobie zadaje pytanie:
Czy to jest nałóg? Czy to jest kochanie?


  Bawcie się cytatowo, literkowo, książkowo, czytelniczo 
i jak Wam się tylko podoba! 
Życzę powodzenia!







18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe :) Trzeba pomyśleć i dopasować. Kilka od razu rzuca się w oczy.
    Za chwilkę umieszczę u siebie banerek.

    Usiadłam i napisałam maila - i wysłałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zadanie wykonane - wysłałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zabawa....ciekawie to wymyśliłaś Marto...jestem pełna podziwu.
    Nie wezmę udziału, ale życzę dobrej zabawy innym...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wysłane :-) jeden tylko sprawił mi trochę trudności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie na inną pocztę, ale e-maila przekierowałam.

      Usuń
    2. Oj przepraszam niedopatrzenie z mojej strony:-) dziękuję za przekierowanie :-)

      Usuń
  5. Było trochę zabawy, bo świetnie to wykombinowałaś :)

    Zaraz wysyłam maila :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakby nie przypominajka, to bym nie brała udziału, choć widziałam baner, bo myślałam, że to konkurs dla pięciolatków.
    Wysłałam maila z odpowiedziami. Się napracowałaś!

    ps. W tym nakryciu głowy z awatara trochę się Ciebie boję. Jakoś tak przerażasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjęte.
      PS Jak przyjdzie Wena, to nie nadążam zapisywać, więc w trakcie modyfikowania cytatów i ja miałam niezłą zabawę.
      PS 2 Strach się bać! :)

      Usuń
  7. Witaj! Zadanie prawie wykonane, odpowiedzi wysłane, a pomysł rewelacyjny! Z wielką przyjemnością wzięłam udział w Twojej zabawie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi wysłałam już bardzo dawno, ale dopiero teraz zorientowałam się, że nie poinformowałam na czas w komentarzu... :(

    OdpowiedzUsuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.