środa, 23 grudnia 2015

Świątecznie we wsi



Święta już tuż tuż. Wprawdzie śniegu brak, co stało się od kilku lat tradycją, ale wystrój miast i wsi nie pozostawia złudzeń. Dziś kilka zdjęć mej wsi w świątecznym wystroju i nastroju. Przepraszam za jakość zdjęć, ale deszcz, wiatr i mój aparat sprzysięgli się chyba przeciwko mnie. Ale za to niektóre rozmazane zdjęcia wyglądają… niesamowicie! Najlepsze zostawiam na koniec.
Przy budynku GOPS-u (do niedawna siedziba gminy) rośnie olbrzymia choinka, która od połowy jest okutana lampkami:


A gmina taka…, zaś w tle wieża kościoła gotyckiego z XIV wieku:



Tuż obok strażacy i wieża remizy:


Wzdłuż ulicy na latarniach wiszą świąteczne podświetlacze, czyli choinki na zmianę z betlejemskimi gwiazdkami:


A ulica mieni się prawie wszystkimi kolorami tęczy:



Dom Kultury (moje dawne przedszkole) również pięknie się świeci:
 


Ale najbardziej uroczo, klimatycznie i świątecznie jest w centrum wsi, gdy się przechodzi przez park:




Park w całości podświetlony prezentuje się mniej więcej tak:


Ale w nim uwagę przyciąga dziwna postać… kobiety w rozwianym płaszczu. Ktoś wpadł na genialny pomysł i światełkami na specjalnej konstrukcji z drutu oraz gałązek choinkowych przerobił panienkę z dzbanem z fontanny na świąteczną pannę:






Oczywiście to nie wszystko. Niektórzy mieszkańcy przystrajali swe posesje, balkony, u mnie w bloku klatki mają podświetlone wejścia. Tylko przechadzać się po ciemaku po wsi i nastrajać świątecznie! 

U Was też tak pięknie światełkowo?

14 komentarzy:

  1. U nas kiepsko. Jakoś w tym roku mało tych światełek.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie na wsi dopiero w dzień wigilii będzie rozświetlone, a na razie tylko w pobliskim miasteczku wszystko pięknie ustrojone.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie tylko rynek ustrojony świątecznie i jakoś nie bardzo widać by domy były przybrane światełkami, ale ja wieczorem siedzę w domu więc nie widzę ha,ha...a poza tym mamy piękną, wiosenna pogodę ze słoneczkiem i ciepełkiem.
    Aż mi Cię żal, że u Ciebie tak nieprzyjemnie.....
    Życzę zmiany pogody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na zmianę wieje lub leje, a czasem i tandem, ale ponad 11 C było. Ciepło ogólnie, aż za ciepło... Nie takie zimy z dzieciństwa pamiętam...!

      Usuń
  4. U nas też sporo tego wisi :) Światełka są, ale śniegu brak :(

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śniegu to raczej wszędzie brak... :( Grunt, ze światełka tworzą klimat!

      Usuń
  5. Tak, światełka dosłownie wszędzie :) Jechałam dziś autobusem do rodziców ponad 200km i przypatrywałam się kolejnym przystrojonym domom :)
    Pozdrawiam i życzę samych pięknych chwil w Święta! :)
    ps.: Gdyby kierowca obdarował pasażerów światłem, to bym oczywiście czytała, ale to była równie miła przejażdżka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej miałaś piękne widoki za oknem, bo ja ostatnio też miałam problem z brakiem światła w autobusie dzięki kierowcy, a raczej przez niego, i ponad godzinę jazdy po ciemaku...
      Wesołych i rodzinnych Świąt!

      Usuń
  6. pięknie, też mieszkam na wsi. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wsie mają swój niepowtarzalny klimat.
      Wesołych i rodzinnych :)

      Usuń

Gościu, atramentowy ślad zostaw po sobie,
A na każdy komentarz odpowiem wnet Tobie.